OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Rembertów

Ostatnia zmiana: 2025-08-25

Opis ogólny
Warszawa Rembertów to jedna z nielicznych stacja na linii E20, która została w bardzo znikomym stopniu zmodernizowana. Stało się tak, dlatego, że tam zaczynają się posterunki odgałęźne i rozjazdy dla stacji Warszawa Wschodnia i pociągi muszą tam chcąc nie chcąc zwalniać. Wciąż jest tam jeden peron pomiędzy torami i kasa biletowa w budynku stojącym na peronie. Semafory są świetlne.
Inne zmiany na stacji Warszawa Rembertów:
* Niegdyś tory główne przebiegały przy peronach, a tory dla pociągów pośpiesznych, przebiegające z dala od peronów, były torami dodatkowymi. Teraz tory dla pociągów pośpiesznych przebiegają z dala od peronów, lecz są torami głównymi, natomiast pociągi osobowe zjeżdżają na tory dodatkowe leżące przy peronach.
* Stacja miała nastawnię dysponująca i dwie wykonawcze… obecnie pozostała jedna, dysponująca. (info: Tomek)

Właśnie że stacja została całkowicie zmodernizowana. (info: zbig.34, 2007-09-10)

Obecnie stacja nie spełnia odpowiednich warunków do prowadzenia ruchu z tyloma pociągami co jeżdżą dziś przez tą stację (źle została zaprojektowana- dużo pociągów stoi pod semaforami. Niepotrzebnie zlikwidowano tor nr. 5, przy którym mógłby być dodatkowy peron).

Wszystkie pociągi jadące w kierunku Zielonki otrzymują rozkaz pisemny "S" na unieważnienie blokady samoczynnej na linii Rembertów- Zielonka. (info: isiek200, 27-02-2010)

Opis infrastruktury: peron "niepełnowymiarowy", na 8 wagonów (standardem dla linii jest 9 wagonów, a dla dużych stacji znacznie więcej) (info: bartosz sowa (Kędzierak), 2007-11-25)

Za czasów starej stacji Warszawa Rembertów na stacji były 4 nastawnie: Przy peronie znajdowała się nastawnia dysponująca. Pod wiaduktem ul. Żołnierskiej i obok przejścia pod torami na ul. Republikańskiej znajdowały się nastawnie wykonawcze. Obecna nastawnia dysponująca była niegdyś nastawnią manewrową (obsługa torów żwirowni), w 90 latach zamknięto ją.

Gdzieś w 1996,7 roku rozpoczęto modernizację starej stacji. Stare, mechaniczne scentralizowane urządzenia SRK zastąpiono nowoczesnymi elektronicznymi. Zlikwidowano tor nr.5 (jedyna pamiątka po nim to żeberka ochronne) i rozjazdy "angielskie". Polikwidowano wiele torów postojowych. Nastawnia wykonawcza przy przejściu na ul. Republikańskiej pełni obecnie rolę sklepu budowlanego.

Ciekawostka: Przed modernizacją stacji, za peronem była nastawnia dysponująca (pisałem o niej). Za nastawnią zaś znajdowały się tory postojowe. Na te tory wjechała w 70 latach jednostka elektryczna i nie wyhamowała. Konsekwencją tego było wbicie się pociągu do nastawni. (info: isiek200, 27-02-2010).
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: Był, ale nie istnieje.
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne;
Przejście nadziemne: nie ma i nie było.
kasa/biletomat: Kasa: czynna;
Biletomat: czynny.
nastawnie, strażnice, posterunki: "Rm" - czynna.
"Rm1" - zmieniono przeznaczenie;
Strażnica przejazdowa "1" - czynna;
Strażnica przejazdowa "2" - czynna;
Dawna strażnica przejazdowa "2" - zmieniono przeznaczenie.
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103922
IBNR:1498
informacja pasażerska: Dynamiczna: wyświetlacze i infokioski, megafony, zegary;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  11,753 Warszawa Zachodnia – Terespol (2)  
  11,753 Warszawa Śródmieście – Warszawa Rembertów (448)  
  12,800 Warszawa Rembertów – Zielonka (tor 2) (449)  
  10,110 Warszawa Wschodnia Towarowa – Warszawa Rembertów (546)  
  0,000 Warszawa Rembertów – Warszawa Wawer (były numer 505)  
  12,800 Warszawa Rembertów – Warszawa Mokry Ług (449 – tor 1)  
  Warszawski węzeł kolejowy – część wschodnia – bocznice i łącznice  
  Warszawa Rembertów, Warszawa Gocławek – bocznice i łącznice  
  Rembertów – kolej poligonowa  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Pasażer (2021-12-06 12:16:37)
    Uprzejmie informuję, że od niedzieli (05.12.2021r.) nagłośnienie informujące o nadjeżdżających pociągach nie działa, i stale emituje irytujące dźwięki pukania z częstotliwością ok. 3 sygnałów na sekundę. Jeśli można to gdzieś zgłosić do naprawy to proszę. Pozostałym podróżnym zalecam wcześniejsze sprawdzenie aktualnych utrudnień i rozkładu jazdy przez strony internetowe.
  • #2 Krzysztof (2023-04-11 13:58:59)
    Czy na stacji Warszawa Rembertów jest winda dla niepełnosprawnych?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Rembertów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...