Gdynia Główna
Ostatnia zmiana: 2025-04-04
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | używana | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Windy: czynne; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: rozebrane. |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
"GG-SKM" (nastawnia podmiejska) - czynna; "GO" (nastawnia dalekobieżna, LCS Gdynia) - czynna; "GO1" - czynna; "GO2" (tylko wydawanie komputerowych wydruków rozkazów pisemnych "O") - czynna. |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 5 Krawędzie peronowe: 10 |
|
kody: |
EPA:5100023 HAFAS:5100010 IBNR:41 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: infokioski i wyświetlacze, megafony i zegary. Statyczna: gabloty, tablice informacyjne z alfabetem Braille'a. Tablice i litery z nazwą stacji podświetlane. Peronowe tablice małe i duze. Napisy z nazwą stacji na budynku dworca. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Owczarnia – Gdynia Główna | |||
204,702 | Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port (201) | ||
20,992 | Gdańsk Główny – Stargard (202) | ||
20,992 | Gdańsk Główny – Rumia (250) | ||
Gdynia Główna R21 – Gdynia Port GPB (725) | |||
0,668 | Gdynia Główna – Gdynia Postojowa (960) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Początek LK960 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
X. Piast II Chrobry
(2023-10-08 22:44:39)
05.10.2023, Zderzenie pociągów w Gdyni.
https://www.polsatne…
"Niedaleko stacji Gdynia Główna zderzyły się pociągi Polregio. Jednym z nich był pociąg "Chylonia" relacji Malbork-Gdynia Główna. Dziennikarz Polsat News Michał Tokarczyk poinformował, że zaraz przed wypadkiem z "Chylonii" wysiedli pasażerowie, bo pociąg akurat zakończył swoją trasę.
Jedna osoba ranna sama wydostała się z pociągu. Cztery zabrano do szpitala - przekazał kpt. Paweł Przybyłowicz z KM PSP w Gdyni. Poszkodowani należeli do obsługi pociągów."
https://www.youtube.…
Cud że wysiedli, bo byłoby dużo ofiar. -
#2
Błażej Kopka
(2023-10-09 12:47:21)
Moment moment - ja trafiłem na informacje, że ranny był również pasażer. Poza tym masło maślane w tym newsie - pociąg nazywa się Chylonia (skąd w ogóle ta nazwa - w rozkładzie jej nie widzę), a jedzie tylko do Gdyni Głównej? Bez sensu. No i skoro w Gdyni Głównej skończył bieg, to po co jednak bez pasażerów rzekomo do tej Chyloni jechał? Wg rozkładu ten pociąg jedzie z Malborka do Gdyni Chyloni i nie kończy trasy na dworcu Głównym. Być może większość pasażerów wysiadła na Głównym - to może być prawda, ale pociąg rozkładowo jedzie z pasażerami dalej.
-
#3
Michał Kłosowski
(2023-10-10 06:08:28)
Inna sprawa, że EN57 był na rozruchu z peronów, prędkość niewielka, szynobus jest znacznie lżejszy od zestawu 2xEN57, a "kibel" złożył się jak karton. Masakra. Każdy wypadek z EN57 wygląda tak samo, podobnie sprawa miała się z "bipami". Takie zdarzenia budzą świadomość, że byle TIR na przejeździe podczas jazdy na zmodernizowanym, upudrowanym EN57 i mamy niezłą "niespodziankę" wraz z zagrożeniem życia. Na szczęście wypadki takie zdarzają się rzadko. Są jednak spektakularne.
-
#4
(odp. na #3)
X. Piast II Chrobry
(2023-10-10 18:55:07)
Prawdopodobnie wszystkie polskie konstrukcje wagonów mają kiepską ramę - ostoję, w porównaniu np. do ruskich.
Tak mi kiedyś podpowiedział znajomy konstruktor. -
#5
X. Piast II Chrobry
(2025-07-05 13:45:37)
10 lat temu ruszyła kolejka na Kamienną Górę. Przewiozła 2 mln pasażerów.
https://www.trojmias…
Czy ktoś miał może przyjemność jazdy tą kolejką?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Gdynia Główna