Żurawica Rozrządowa
Ostatnia zmiana: 2024-05-06
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja używana zgodnie z założeniami. Przejeżdżają tędy pociągi osobowe, pośpieszne oraz bardzo dużo towarowych. (info: Kornel Telega, 2008-02-09) Opis infrastruktury: Przez stację przebiega grubo ponad 50 torów, znaczna większość z nich jest nieużywana. Pociągi osobowe zatrzymują się przy dwóch peronach: w zależności, od której strony jadą. Tymi torami jeżdżą również pociągi pośpieszne oraz towarowe. Tory trzeci i czwarty są zelektryfikowane, jednakże rzadko coś nimi jeździ. Kolejne zajmują lokomotywy i wagony towarowe z załadunkiem. Im dalej od stacji, tym starsze tory i mniej używane - służą jedynie do manewrowania po okolicach. Za wieżą wodną znajdują się praktycznie zasypane torowiska oraz wielkie hale przeładowcze, które obecnie są już nieużywane, widać jedynie dziesiątki wiszących lamp. W okolicy znajduje się duży żuraw, który często jest używany do rozładunku. Tory manewrowe ciągną się około 3 kilometry wzdłuż stacji oraz około 400 metrów wszerz. W okolicy znajdują się torowiska do bazy paliwowej Orlen. Stan całej stacji jest raczej średni, choć te miejsca, które mają być używane w przyszłości są dobrze zachowane. W pobliżu znajdują się trzy nastawnie (wyremontowane), liczne biura oraz nieczynna już straż kolejowa. Wszystkie rozgałęzione tory łączą się około kilometr za stacją, przy nastawni, dalej są już tylko dwa tory prowadzące do Walawy. Na stacji sporo osób wsiada lub wysiada do pociągów. (info: Kornel Telega, 2008-02-09) Opis budynków: Budynek stacyjny jest zamknięty oprócz jednego pomieszczenia, które zajmują SOK-iści. (info: Wojciech Cupiał, 2006-01-14) Budynek stacji nieczynny - mieści się tam jedynie pomieszczenie, które zajmuje SOK. Obok stacji jest sklep, przystanek PKS oraz obecnie zlikwidowany kiosk. W pobliżu istnieje przejście nadziemne. Perony posiadają wiatki, w dwóch miejscach wisi zegar. Z głośników są nadawane komunikaty o pociągach. Budynki nastawni wyremontowane. Straż kolejowa od kilku lat nieczynna. (info: Kornel Telega, 2008-02-09) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | podkarpackie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty w stanie dobrym | |
budynki obsługi taboru: | używana | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nieużywana w stanie dobrym | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
EPA:5100778 HAFAS:5104391 IBNR:3359 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
235,889 | Kraków Główny Osobowy – Medyka (91) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-02-10 20:46:40)
Artykuł o katastrofie kolejowej na stacji: https://pl.wikipedia…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Żurawica Rozrządowa