Łódź Dąbrowa
Ostatnia zmiana: 2024-02-13
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja towarowa z bocznicami (info: adam 4044, 2008-01-06) 1.Według PLK Łódź Dąbrowa jest posterunekiem odgałęźnym, ale wielkości średniej stacji towarowej. 2.Od stacji na zachód odchodziła linia tak zwanej kolei Scheiblerowskiej biegnąca do Zakładów UNONTEX, przed 1946 r. zakładów Scheiblera. Rok budowy ok. 1900 - zdemontowana 2005 r. Przed 1946 rokiem wykorzystywana również do przewozu pracowników. 3. W epoce Gierka rozpoczęto nigdy nie ukończoną budowę przystanku osobowego Łódź Dąbrowa. Pozostało po tej niedokończonej inwestycji przejście nadziemne połączone z wiaduktem na ul. Jarosława Dabrowskiego wraz ze schodami do poziomu torów. (info: Jacek F., 16-02-2009) Komentarz do punktu 3: W tej chwili ta niedoszła inwestycja jest realizowana. Zdjęcie: http://gtlodz.eu/img-przystanek_lodz_dabrowa,32537.html Jedyne czego braknie w stosunku do pierwotnych planów, to kontynuacja torowiska tramwajowego w ul. Dąbrowskiego. Pod wiaduktem znajduje się pętla, a tory położone na wiadukcie, między jezdniami, czekają na lepsze czasy. (info: kpc21, 04-09-2012) Przystanek osobowy jest dostępny jedynie z poziomu wiaduktu drogowego przebiegającego nad nim, dlatego "przejście nadziemne" zaznaczam jako "czynne". (info: kpc21, 17-02-2014) Opis infrastruktury: Ze stacji Łódź- Dąbrowa odchodzi na wschód linia (bocznica) do Dąbrowy Przemysłowej- Elektociepłowni EC4 (obecnie Dalkia Łódź SA) o długości 1,484 km. Rok budowy 1977. W ewidencji PLK linia ta miała numer 939. (info: Jacek F., 16-02-2009) Więcej zdjęć: https://picasaweb.google.com/110019579148096815637/D29540SzlakPodgOdzDabrowaOdzChojny9092012#5786287968053479346 (info: kpc21, 26-12-2012) Brak typowego przejścia nadziemnego, istnieje zejście schodami oraz windą z wiaduktu ul. Dąbrowskiego na jedyny peron (jak na zdjęciu: https://picasaweb.google.com/110019579148096815637/OdzDabrowaKA6112013#5943897129446975954). Na dniach mają zostać uruchomione znajdujące się na wiadukcie przystanki autobusowe. (info: kpc21, 26-12-2013) Opis budynków: Budynki nastawni zdewastowane, ruch kierowany jest ze stacji Łódź Widzew. (info: Jacek F., 16-02-2009) Na zdjęciu satelitarnym na Google parę metrów na północ od wiaduktu na ul. Dąbrowskiego można zobaczyć szkielet zabudowań, przy drugim torze licząc od zachodu (wygląda na tym zdjęciu na nieużywany). Kiedyś stał tam malutki budynek ceglany (+ gruby szary tynk) i obok niego króciutki peron z wiatą. Nie wiem czemu to miało służyć, bo ten peron miał może ze 30 metrów. Budynki zostały zniszczone na skutek pożaru, jakiemu chyba na początku lat 90-tych uległa tam lokomotywa elektryczna - miałem wtedy kilka lat, więc typu nie kojarzę. Ruiny tego budynku oraz szkielet wiaty na resztkach peronu stały tam jeszcze przez wiele lat w stanie, ujmijmy to, ulegającym wandalizmowi. Innych zabudowań "kolejowych" nigdy w tym miejscu nie było. Był planowany cały dworzec w ramach Kolei Obwodowej (w tym miejscu miał być węzeł komunikacji kolejowej, autobusowej i tramwajowej). Pętla tramwajowa jest, autobusowa też, ale samej stacji (ani budynków dworcowych) nigdy nie wybudowano. (info: Borobej, 2014-02-24). Od grudnia 2013 r. przystanek ŁKA (info: polo, 2021-07). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | łódzkie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | małe wiaty przystankowe | |
semafory: | Świetlne posterunku "Łódź Dąbrowa PBS". | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne Windy: czynna |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
informacja pasażerska: | Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
2,673 | Łódź Chojny – Łódź Widzew (540) | ||
Łódź Dąbrowa – Łódź Dąbrowa Przemysłowa (EC4) (939) | |||
Kolej Scheiblerowska – bocznice | |||
Łodź Dąbrowa – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Łódź Dąbrowa