Wolbórka
Ostatnia zmiana: 2024-10-29
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Przystanek położony między wsiami Czarnocin (powiat Piotrkowski) oraz Remiszewice (powiat Tomaszowski). (info: Piotr Kilczuk, 2005-11-05) Przystanek osobowy Czarnocin posiadał jeden tor boczny odchodzący od tory NR 1 prowadzącego ze stacji Rokiciny do stacji Baby. Był to tor – bocznica rozładunkowo załadunkowa. Boczny tor prowadził aż do samej podstacji energetycznej PKP, która była zlokalizowana około 700 metrów za peronami patrząc w kierunku Rokicin. Tor boczny został zlikwidowany w przełomie lat 60 – 70 XX wieku. Na przystanku Czarnocin były do lat 70 ubiegłego wieku semafory wjazdowe i wyjazdowe. Typ semaforów – ramienne. Obsługiwane były przez dyżurnego blokowego mającego swoja siedzibę w budynku przy poczekalni PKP. Dyżurny blokowy ponadto obsługiwał zapory przejazdowe i sprzedawał bilety. (info: alajerzy, 2007-02-06) Na przystanku istaniała możliwość dodatkowego wodowania parowozów prowadzących ciężkie pociągi towarowe. (info: Adam Wojciechowski) Zmiana nazwy od 13-12-2009 r. - decyzja nr 23/2009 z dnia 29 września 2009 r. członka zarządu – dyrektora ds. sprzedaży PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. http://www.skansenpilicy.pl/index.php?id=akt/156&licz=0&mr=0 (info: Jacek F., 26-12-2009) Opis infrastruktury: Na północ od przystanku Czarnocin "ocalały" resztki bocznicy do jakiegoś zakładu przemysłowego. W pobliżu przystanku znajdują się dwa mosty - jeden kratownicowy na północy oraz jeden murowany na południu. Na przejeździe zainstalowane rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. (info: Piotr Kilczuk, 2005-11-05) Opis budynków: Zabytkowy drewniany budyneczek stacyjny z XIX wieku w stanie tragicznym, grozi zawaleniem. (info: Piotr Kilczuk, 2005-11-05) Zabytkowy budynek poczekalni Czarnocin (wcześniej Wolbórka) został w 2007 roku przeniesony do Skansenu Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim (koło Niebieskich Źródeł) i odremontowany. (info: Jacek F., 12-02-2009). Stojący na przejeździe parterowy budynek o pełnołukowych otworach okiennych kryty dachem półszczytowym to ostatnia zachowana nastawnia posterunku blokowego według typowego projektu PKP II RP (Paszke, Jerczyński, Koziarski, 150 lat..., 1995, s. 294) [sS_220530] |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | łódzkie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5100777 IBNR:1092 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
123,399 | Warszawa Centralna – Katowice (1) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Wolbórka