OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wolbórka

Ostatnia zmiana: 2024-10-29

Opis ogólny
Opis ogólny: Przystanek położony między wsiami Czarnocin (powiat Piotrkowski) oraz Remiszewice (powiat Tomaszowski). (info: Piotr Kilczuk, 2005-11-05)

Przystanek osobowy Czarnocin posiadał jeden tor boczny odchodzący od tory NR 1 prowadzącego ze stacji Rokiciny do stacji Baby. Był to tor – bocznica rozładunkowo załadunkowa. Boczny tor prowadził aż do samej podstacji energetycznej PKP, która była zlokalizowana około 700 metrów za peronami patrząc w kierunku Rokicin. Tor boczny został zlikwidowany w przełomie lat 60 – 70 XX wieku. Na przystanku Czarnocin były do lat 70 ubiegłego wieku semafory wjazdowe i wyjazdowe. Typ semaforów – ramienne. Obsługiwane były przez dyżurnego blokowego mającego swoja siedzibę w budynku przy poczekalni PKP. Dyżurny blokowy ponadto obsługiwał zapory przejazdowe i sprzedawał bilety. (info: alajerzy, 2007-02-06)

Na przystanku istaniała możliwość dodatkowego wodowania parowozów prowadzących ciężkie pociągi towarowe. (info: Adam Wojciechowski)

Zmiana nazwy od 13-12-2009 r. - decyzja nr 23/2009 z dnia 29 września 2009 r. członka zarządu – dyrektora ds. sprzedaży PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

http://www.skansenpilicy.pl/index.php?id=akt/156&licz=0&mr=0 (info: Jacek F., 26-12-2009)

Opis infrastruktury: Na północ od przystanku Czarnocin "ocalały" resztki bocznicy do jakiegoś zakładu przemysłowego. W pobliżu przystanku znajdują się dwa mosty - jeden kratownicowy na północy oraz jeden murowany na południu. Na przejeździe zainstalowane rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. (info: Piotr Kilczuk, 2005-11-05)

Opis budynków: Zabytkowy drewniany budyneczek stacyjny z XIX wieku w stanie tragicznym, grozi zawaleniem. (info: Piotr Kilczuk, 2005-11-05)

Zabytkowy budynek poczekalni Czarnocin (wcześniej Wolbórka) został w 2007 roku przeniesony do Skansenu Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim (koło Niebieskich Źródeł) i odremontowany. (info: Jacek F., 12-02-2009).

Stojący na przejeździe parterowy budynek o pełnołukowych otworach okiennych kryty dachem półszczytowym to ostatnia zachowana nastawnia posterunku blokowego według typowego projektu PKP II RP (Paszke, Jerczyński, Koziarski, 150 lat..., 1995, s. 294) [sS_220530]
Dane tabelaryczne
Województwo: łódzkie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: zamknięty zdewastowany
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5100777
IBNR:1092
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  123,399 Warszawa Centralna – Katowice (1)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wolbórka

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...